Období očekávání narození potomka je jedním z nejšťastnějších momentů života ženy. Po porodu přichází množství změn a stresu z nové role matky, které se mnohdy mísí se zmatenými pocity z vlastního těla. Pár kilo navíc totiž zůstane skoro každé mamince. Jak se jich tedy zbavit, abychom byli pro svého partnera nejpřitažlivější ženou na světě?

Buďte trpělivá a nenáročná

Hubnutí po porodu je v kombinaci s množstvím povinností, týkajících se dokonalé péče o miminko, nelehkým úkolem. Proto by měla být každá žena trpělivá a příliš netlačit na pilu. Je totiž naprosto normální, že se maminka nezbaví nadbytečných kil za pár dní. Přibírala totiž celých 9 měsíců, je proto logické, že jejich neshodí za 2 týdny.

Pokud jste měli před porodem normální váhu, tak by vám hubnutí nemělo trvat více než pár měsíců. Pokud jste měli nadváhu, tak je to trochu komplikovanější a pravděpodobně vám to potrvá i rok. Při hubnutí je třeba přihlížet ke svému zdravotnímu stavu a doporučujeme vám dodržovat pokyny lékaře. Jedna věc je totiž vypadat atraktivní a druhá stravovat se tak, aby to nezpůsobovalo děťátku zdravotní komplikace.

Pomoci si však můžete i našimi radami ..

1. Nediétujte!

Může to znít směšně, ale je to tak. První měsíce rodičovství nebývají jednoduché a vy se proto opravdu nemusíte stresovat tím, že si budete odpírat své oblíbené jídlo. Stačí pokud se budete stravovat zdravě a nebudete se přejídat. Vynechejte sladkosti, džusy, slazené nápoje či smažená jídla a vyměňte je za zeleninu, ovoce a libové maso. Pokud kojíte, tak tomuto faktu svou stravu samozřejmě přizpůsobte.

2. Jezdte nutričně bohaté zdravá jídla

Pokud kojíte, tak vám doporučujeme jíst maximálně výživná jídla s menším množstvím kalorií. A takovým jsou například ryby, které obsahují zdravé esenciální mastné kyseliny omega-3, které pozitivně ovlivňují zdravý vývoj nervové soustavy novorozence. Dopřejte si čerstvého lososa, tuňáka či sardinky - pokud máte možnost, tak upřednostněte loveny ryby, ne chované. Vyhněte se rybám v konzervě, ty totiž mohou obsahovat vysoké hodnoty rtuti.

Kromě toho je dobré dopřát si mléko a jogurty, nakolik jsou bohaté na vápník, který dítě potřebuje pro vývoj kostí a zubů. A samozřejmě pořádnou dávku proteinů, například z libového masa (kuře, krůtí maso). Obsahují málo kalorií a výborně vás zasytí.

                                                     

3. Kojte

Neexistuje lepší způsob krmení jako je kojení. Pro dítě je velmi důležité, protože mu poskytuje tu nejlepší možnou výživu. Kromě toho pozitivně ovlivňuje budování imunity. Pokud kojíte, tak stravou potřebujete přijmout více kalorií než žena, která nekojí. To ale samozřejmě není omluvou před přejídáním.

4. Pijte hodně vody

Pití vody vás ochrání před dehydratací, navíc vás však i "zasytí". Sice jen na chvíli, ale i takové oklamání žaludku může pomoci při pravidelném přejídání. Dospělý člověk by měl vypít minimálně 2 - 2,5 litru čisté vody (do tohoto množství netřeba počítat ranní a odpolední kávu, ani sladké nápoje). Obyčejná voda se postará o vyplavování nečistot a také o nakopnutí metabolismu.

5. Rozhýbejte se

Zajistit si dostatek pohybu není po porodu jednoduché. Pro svůj organismus však uděláte hodně i tehdy, pokud to bude alespoň 10 min. denně. Nezáleží na tom, jakou formu pohybu zvolíte, důležité je zejména to, že se hýbete. Ať už začnete dřepovat nebo dělat sklapovačky. Výborným způsobem jak zhubnout je i běh na běžícím pásu případně šlapání na stacionárním kole nebo eliptickém trenažéru.

Pokud jste rodila císařským řezem, pak musíte s cvičením počkat a takové aktivity začít provádět až po pár měsících. O svém tréninku se proto vždy poraďte s lékařem, který posoudí, zda to vaše rána zvládne.

                                                           

6. Dopřejte si spánek

Obligátních 8 hodin spánku to určitě nebude, pokud je to však alespoň co i jen trochu možné, tak si pospěte. Neřešte nepořádek a zdřímněte si s vaším miminkem. Hoc i na 20 minut. Důvodem proč se vám nedaří zhubnout totiž může být i nedostatek spánku.

Pokud je člověk vyčerpaný, tak jeho tělo produkuje stresové hormony a kortizol. Nevyspalá žena vůbec nemá chuť starat se o svou váhu či jíst zdravá jídla - chce se najíst rychle .. dokud dítě spí. Bez spánku jsme náchylnější ke konzumaci fast-foodu a nezdravých snacků a zároveň nemáme dostatek energie pro provádění fyzických aktivit.

7. Posilujte doma - s vlastní vahou

Na návštěvu fitness centra pravděpodobně nebudete mít čas. Domácí cvičení je však stejně efektivně. Z našich zkušeností vám můžeme doporučit cvičení na posilovacím stroji inSPORTline Ab Lifter Easy. Na procvičování svalů břicha, hýždí, stehen, ramen a rukou využíváte odpor vlastního těla. Stroj je skladný, dá se koupit za výhodnou cenu a co je nejlepší, stačí na něm cvičit pouze 5 minut denně! Je tedy ideální volbou na hubnutí po porodu.

Objednat v e-shopu



Páčil sa ti článok? Staň sa našim fanúšikom: